Ana içeriğe atla
Image
STGM'den Duyuru
Share

Yurttaşların Bilgilendirilmesi, Rehberlik ve Danışmanlık ile Doğrudan Destek Hizmetlerinin Güçlendirilmesi Anketi

STGM 2014 yılından bu yana, Yurttaşların Bilgilendirilmesi, Rehberlik ve Danışmanlık ile Doğrudan Destek Hizmetlerinin Güçlendirilmesi Projesi’ni (Triple A Project) yürütüyor. Bu proje ile STGM Türkiye’de yurttaşların hak ve yükümlülükleri konusunda çalışan örgütlerin haritalandırılması ve bunlar arasında bir iletişim bağı kurulmasını hedefliyor. Böylece, yurttaşların bir sorunla karşılaştıklarında bilgi edinebilecekleri, danışabilecekleri, yardım alabilecekleri STÖ’lere rahat ulaşması amaçlanıyor. Aşağıda bağlantısı bulunan anket ile ilk aşamada aşağıda sınıflandırılan hizmetleri veren örgüt ve projeleri belirlemeye çalışıyoruz. İkinci aşamada yurttaşların bu kurumlara bir web sayfası üzerinden ulaşmasını sağlayacak bir veri tabanı oluşturmayı hedefliyoruz.

STGM 2014 yılından bu yana, Yurttaşların Bilgilendirilmesi, Rehberlik ve Danışmanlık ile Doğrudan Destek Hizmetlerinin Güçlendirilmesi Projesi’ni (Triple A Project) yürütüyor. Bu proje ile STGM Türkiye’de yurttaşların hak ve yükümlülükleri konusunda çalışan örgütlerin haritalandırılması ve bunlar arasında bir iletişim bağı kurulmasını hedefliyor. Böylece, yurttaşların bir sorunla karşılaştıklarında bilgi edinebilecekleri, danışabilecekleri, yardım alabilecekleri STÖ’lere rahat ulaşması amaçlanıyor.

Aşağıda bağlantısı bulunan anket ile ilk aşamada aşağıda sınıflandırılan hizmetleri veren örgüt ve projeleri belirlemeye çalışıyoruz. İkinci aşamada yurttaşların bu kurumlara bir web sayfası üzerinden ulaşmasını sağlayacak bir veri tabanı oluşturmayı hedefliyoruz.

logo triple a
Dünyadaki benzer uygulamalar ışığında, yurttaşların hak ve yükümlülükleri konusunda verilen hizmetleri aşağıdaki gibi sınıflandırıyoruz:

Yurttaşların Bilgilendirilmesi (Yurttaşlar için yayıncılık)

• Yurttaşların sıkça karşılaştıkları sorun alanlarının belirlemesi,
• Bu alanlar hakkında yurttaşların haklarını kolayca öğrenebilecekleri bilgi kaynakları (kitap, kılavuz, rehber, broşür, bilgi notu vb.) oluşturma ve paylaşma,
• Hâlihazırda var olan bilgi kaynaklarına nasıl erişebileceği konusunda yönlendirme,
• Başvuruda bulunulabilecek kurumların ve sivil örgütlerin bilgisini verme, o kurumlara yönlendirme,
• Bireysel başvuru kabul eden kurumların başvuru formların nasıl doldurulacağı konusunda bilgi sağlama.

Rehberlik ve Danışmanlık (Bireysel yönlendirme)

• Yurttaşlardan bireysel başvuru kabul etme ve yaşadıkları sorunlar hakkında duruma özgü bilgi ve yönlendirme sağlama,
• Yardım masası, destek hattı gibi uzaktan erişim hizmetleri verme,
• Dava açılması için gerekli hazırlık çalışmaları yapılması konusunda destek olma,
• Sorun yaşayan kişiyi yardımcı olabilecek uzmanlarla buluşturma.

Doğrudan Destek (Çözüm için birlikte hareket etme)

• Yönlendirme ötesinde doğrudan desteğe ihtiyaç duyan başvuru sahiplerine hizmet sunma,
• Sosyal hizmet sağlama (sığınak, barınma, vb.)
• Uzmanlar aracılığıyla psikolojik ve hukuki destek sağlama
• Bireysel başvuru kabul eden kurumların formlarını (başvuranın onayıyla) doldurma,
• Dava açmak ve takibi konusunda destek sağlama
• Hukuki yardım hizmetleri (Adli yardım ve CMK)

Bu çalışmada bize yardımcı olmanız için aşağıdaki kısa anketi doldurmanızı saygılarımızla rica ediyoruz.

Anket: https://www.surveymonkey.com/r/stgm3a

İlgili Dosyalar:

  1. logo triple a [PNG] [9.12K]
Share
İlgili Eğitim