Ana içeriğe atla

Eğitimde Çoğulculuk Ve İnanç Özgürlüğü Raporu

PODEM, Norveç Helsinki Komitesi İnanç Özgürlüğü Girişimi’yle birlikte, Yaşama Dair Vakıf (YADA) ve Gündem Çocuk Derneği’nin katkılarıyla çoğulculuk, zorunlu ve seçmeli din dersleri ve dinin görünümleri hakkında Mart – Ağustos 2016 arasında bir saha çalışması yürüttü ve bu çalışma sonucunda bir rapor yayınladı. 
Yazar / Editör:
Özge Genç, Demet Taşkan, Ulaş Tol, Mine Yıldırım
Yayın Yılı:
2017
Konu:
Eğitim
Yayım Dili:
Türkçe
Yayınlayan:
Kamusal Politika ve Demokrasi Çalışmaları Derneği (PODEM)
Share

PODEM, Norveç Helsinki Komitesi İnanç Özgürlüğü Girişimi’yle birlikte, Yaşama Dair Vakıf (YADA) ve Gündem Çocuk Derneği’nin katkılarıyla çoğulculuk, zorunlu ve seçmeli din dersleri ve dinin görünümleri hakkında Mart – Ağustos 2016 arasında bir saha çalışması yürüttü ve bu çalışma sonucunda bir rapor yayınladı. 

Çalışma kapsamında farklı inanç gruplarından ve farklı dindarlık seviyelerinden 124 ebeveynle İstanbul, Ankara, Kayseri ve Diyarbakır’da birebir görüşmeler; yine farklı farklı inanç gruplarından ailelerden gelen toplam 38 lise öğrencisiyle atölye çalışmaları ve birebir görüşmeler yapıldı. Rapor, toplumun farklı kesimlerinin, okullarda din dersleri ve dinî görünümler hakkında taleplerine dair bir resim ortaya koymayı amaçlıyor.

Özge Genç, Demet Taşkan, Ulaş Tol, Mine Yıldırım tarafından kaleme alınan rapor, eğitim sisteminde çoğulculuk ve inanç özgürlüğü konularında farklı kesim ve inanç gruplarının taleplerine yönelik güncel bir kaynak oluşturmayı ve de bu taleplerin insan hakları hukukuyla ilişkisine dair farkındalık yaratmayı hedefliyor.

Image
YouTube Kanalı
Image
YouTube Kanalı

STGM YouTube Kanalı

STGM YouTube Kanalı'nda çeşitli eğitimler, sunumlar ve sivil alana dair güncel tartışmalar yer alıyor. Kanalımızı şimdi inceleyin, abone olun.

Mart 2024