Ana içeriğe atla
Image
iog_kampanya
Share

İnanç Özgürlüğü Girişimi’nden #DersimizDinDeğilDinlerveİnançlar Kampanyası

İnanç Özgürlüğü Girişimi, tüm dinlere, inançlara ve inançsızlığa nesnel yaklaşan, ayrımcılığı engelleyecek bir Din Kültürü Ahlak Bilgisi dersi müfredatı için kampanya başlattı.

Zorunlu Din Kültürü Ahlak Bilgisi (DKAB) dersleri, Türkiye’de insan hakları ve inanç özgürlüğünün korunması açısından yıllardır önemli bir mücadele alanı olmaya devam ediyor. İnanç Özgürlüğü Girişimi (İÖG), DKAB müfredatına dikkat çekmek ve Milli Eğitim Bakanlığından tüm dinlere, inançlara ve inançsızlığa nesnel yaklaşan, ayrımcılığı engelleyecek bir müfredat talep etmek için #DersimizDinDeğilDinlerveİnançlar kampanyasını başlattı. 

İÖG, zorunlu Dİn Kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerinin kapsayıcı olmaktan uzak bir şekilde, sadece Sünni İslam perspektifi ile işlendiğini belirtiyor. Bunun yanında, tarafsız ve nesnel olmayan müfredatın çocukların ayrımcılık da dahil olmak üzere pek çok sorun yaşamasına neden olduğunun altını çiziyor. 

İnanç Özgürlüğü Girişimi kampanyayla ilgili şu açıklamayı yaptı: 

"Eğitim sisteminde çocuğun düşünce, vicdan ve din özgürlüğüne, çocuğun katılım hakkına ve ebeveynlerin çocuklarını kendi felsefi veya dinî görüşlerine göre yetiştirme hakkına sistemli bir şekilde müdahale ediliyor. Türkiye’nin insan hakları yükümlülüklerine ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi’nin ve Anayasa Mahkemesi’nin aldığı ihlal kararlarına rağmen derslerin objektif ve çoğulcu olması için gerekli düzenlemeler hala yapılmadı."

Çocukların DKAB dersleri sebebiyle yaşadığı bazı sorunlar:  

  • Ayrımcılık
  • Düşünce, din ve vicdan özgürlüğünün ihlali
  • Dinler hakkında objektif bilgi eksikliği
  • Damgalanma ve dışlanma
  • İnancını açıklamaya zorlanma
  • Sınavlarda dezavantaj
  • Ayrımcı muafiyet
  • Dayatma ve zorlama
  • Kimliğine saygı duyulmadığını hissetme

Kampanya ile ilgili detaylara bu linkten ulaşabilirsiniz. 

İlgili Eğitim