Ana içeriğe atla
Image
Orta Karadeniz Gençlik Çalıştayı Raporu yayınlandı
Share

Orta Karadeniz Gençlik Çalıştayı Raporu yayınlandı

Gençlik Laboratuvarı Derneği, Avrupa Birliği Erasmus+ Programı desteğiyle yürüttüğü “Karadeniz’de Gençlik Katılımı Projesi” kapsamında düzenlediği Orta Karadeniz Çalıştayı'nın çıktılarını içeren bölge raporu ve il politika belgelerini yayımladı.

16-18 Mayıs 2025 tarihleri arasında Samsun’da düzenlenen çalıştaya Amasya, Tokat, Çorum, Sinop ve Samsun illerinden gençler katıldı.

Üç gün süren program boyunca gençler; eğitim, istihdam, gençlik katılımı, iklim krizi, toplumsal cinsiyet eşitliği ve yerel yönetimlerle ilişkiler gibi başlıklarda görüşlerini ifade etti, yaşadıkları yapısal sorunları analiz etti ve somut çözüm önerileri geliştirdi.

Çalıştay raporu

Gençlik Laboratuvarı Derneği, çalıştayın ardından hazırladığı raporu "Orta Karadeniz Gençlik Katılımı Bölge Raporu" adıyla yayınladı.

Rapor, gençlerin yalnızca dinlenen bireyler değil; aynı zamanda süreçleri şekillendiren, öneri geliştiren ve karar alma mekanizmalarında söz sahibi aktörler olarak konumlandırıldığı bir yaklaşımı yansıtıyor.

Yerel yönetimler, gençlik çalışmaları alanında faaliyet gösteren sivil toplum örgütleri ve karar alıcılar için de önemli bir referans belgesi sunuyor. 

İl bazlı politika belgeleri de yayında

Dernek raporun yanı sıra, bölgeye özgü ihtiyaçların görünür kılınması amacıyla her il için ayrı ayrı politika belgeleri de hazırladı.  

Yerel bağlamı esas alan yaklaşım kapsamında hazırlanan il raporları, Samsun, Amasya, Tokat, Çorum ve Sinop’taki gençlerin yaşadığı sorunlara özel olarak çözüm yolları sunarken; gençlerin kendi kentlerine dair önerilerini içermesi açısından katılımcı bir yerel yönetim anlayışına katkı sağlamayı hedefliyor.

Rapora buradan ulaşabilirsiniz

İlgili Eğitim