
Bilgi ve iletişim teknolojileri ya da bir diğer adıyla dijital teknolojiler toplumsal hayatta giderek daha büyük önem kazanıyor. E-postalar, görüntülü aramalar, çevrimiçi oyunlar, sosyal ağ siteleri ve daha fazlası artık gündelik hayatımızın bir parçası. Özellikle Covid-19 Pandemisi ile birlikte bireyler ve kurumlar dijital teknolojilere daha çok ihtiyaç duymaya başladı. Dijitalleşme adı verilen bu süreç, bireylerin dijital okuryazarlık seviyelerini arttırması, kurumların dijital dönüşüm süreçlerini hayata geçirmesini zorunlu kılıyor. Özellikle dezavantajlı bireylerin ve toplulukların toplumsal hayata katılımda kritik öneme sahip dijital teknolojilerin, sivil toplum alanında çalışanlar tarafından etkin bir şekilde kullanılması için dijital okuryazarlık becerilerini arttırmaları gerektiği de muhakkak.
301- Dijital Okuryazarlık ve Dijital Dönüşüm, dijital güvenlikten internette doğru arama yapmaya, dijital stratejileri ve planlamaları yapmaktan, uzaktan çalışmaya kadar sivil toplum örgütlerinin dijitalleşme ve dijital dönüşüm süreçlerinde ihtiyaç duydukları becerileri geliştirmeyi amaçlıyor.
- Dijital okuryazarlık kavramını ve iş yaşamındaki etkilerini,
- Dijital çağda haber ve haber kanallarındaki değişim, sahte haber ve nefret söylemi kavramlarını ve toplumsal etkilerini,
- İnterneti etkin kullanmak için arama motoru çalışma prensiplerini, anahtar kelime seçimi ve ulaşılmak istenen hedef kitleyi anlamayı,
- Dijital güvenlikle ilgili temel bilgileri ve dijital gizlilik için yapılması gerekenleri,
- Dijitalleşme ve dijital dönüşüm kavramları ile yıkıcı teknolojileri ve kullanımlarını,
- Dijital dönüşüm kavramının kültürel boyutu ve çalışma hayatı üzerindeki etkileri ile STÖ'lerin dijital dönüşüm süreçlerinde sahip olmaları gereken strateji ve planlanlama becerilerini,
- STÖ'lerin uzaktan çalışmak için kullanabileceği dijital platformları ve uzaktan çalışmanın dijital planlamasını,
Yüz yüze yapılacak “301-Dijital Okuryazarlık ve Dijital Dönüşüm” dersi için 3 gün ayırmanız yeterli. Bu yüz yüze eğitim 15-16-17 Haziran 2022 tarihleri arasında gerçekleşecek.
Eğer “301-Dijital Okuryazarlık ve Dijital Dönüşüm”e sadece çevrim içi katılmaya karar verdiyseniz, güzel haber! belirlenmiş herhangi bir başlama ve bitiş tarihi yok. Kendi belirlediğiniz zaman başlayıp, kendi belirlediğiniz hızda tamamlayabilirsiniz. Bizim size önerimiz günde 2 saatinizi ayırmanız ve 2,5 günde tüm programı bitirmeniz.“301-Dijital Okuryazarlık ve Dijital Dönüşüm” içerisinde yer alan video içerikler 2,5 saat; okuma materyalleri ise 2 saat sürüyor. Yani tüm içeriklerin toplam süresi 4,5 saat.
1. GÜN/15 HAZİRAN 2022
10:00 - 11:00 Açılış Tanışma Günlük Programının Tanıtımı
11:00 - 11:20 Ara
11:20 - 12:30 Dijitalde İzleme ve Dinleme
12:30 - 13:30 Öğle Yemeği
13:30 - 14:40 Google Araçları ile Dinleme
14:40 - 15:00 Ara
15:00 - 16:20 Dinleme Atölyesi
16:20 - 16:40 Ara
16:40 - 17:15 Günlük Değerlendirme
2. GÜN/16 Haziran 2022
10:00 - 10:20 Dün Ne Yaptık?
10:20 - 11:30 Dijital Çağda Bilgi Ekosistemi
11:30 - 11:50 Ara
11:50 - 12:30 Filtre Balonu / Yankı Odası - Fanus oyunu
12:30 - 13:30 Öğle Yemeği
13:30 - 14:40 Sahte Haber ve Haber Doğrulama
14:40 - 15:00 Ara
15:00 - 16:00 Haber Doğrulama Atölyesi Ve Değerlendirmesi
16:00 - 16:20 Ara
16:20 - 17:10 STÖ’ler İçin Dijital Dönüşüm
17:20 - 17:30 Günlük Değerlendirme
3. GÜN/17 Haziran 2022
10:00 - 10:20 Dün Ne Yaptık?
10:20 - 12:30 Dijital Dönüşüm Atölyesi
12:30 - 13:30 Öğle Yemeği
13:30 - 14:15 TechSoup Türkiye’ye Kayıt ve Bulut Bağışlar
14:10 - 14:30 Ara
14:30 - 16:00 Bulut Teknolojisi ve Google Workspace Atölye
16:00 - 16:20 Ara
16:20 - 17:00 Genel Değerlendirme ve Kapanış
Ankara

ODTÜ Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü’nde lisans, Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde Radyo TV Sinema Bölümü’nde yüksek lisans yaptı. 7 yıl bilişim şirketlerinde kurumsal hayatı tecrübe ettikten sonra, 2006 yılında Kamra Interactive adlı dijital ajansı kurdu. 100'den fazla kurum ile dijital pazarlama, içerik pazarlama ve sosyal medya alanında, kampanya tasarımı ve yönetim, hesap yönetimi ve içerik geliştirme projeleri gerçekleştirdi. Halen sivil toplum ve sosyal sorumluluk projelerinde içerik üreticisi ve danışman olarak çalışıyor. Dijital İletişim ve Yönetişim, Sosyal medya, Dijital Okuryazarlık, Dijital Güvenlik ve Sosyal Girişimcilik alanlarında eğitimler veriyor. Kurucularından olduğu Dijital Düşün Derneği’nin Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini sürdürüyor.

Kırıkkale Üniversitesi Kamu Yönetimi Bölümü’nde lisans, ODTÜ Sosyoloji Bölümü’nde yüksek lisans eğitimini tamamladı. 2009-2020 yılları arasında STGM'nin iletişim biriminde çalıştı; asistanlık, koordinatörlük görevlerini yürüttükten sonra STGM Dijital İşler bölümünü yürütmeye başladı; dijital güçlendirme eğitimlerini tasarladı ve sürdürdü. TechSoup Türkiye Yazılım Bağış Programı'nda çalıştı. Dijital iletişim, uzaktan eğitim, dijital savunuculuk, dijital güçlendirme konularında pek çok STÖ ve kuruluşla eğitmen, uzman, danışman ve içerik geliştiricisi olarak çalışmayı sürdürüyor. Dijital Düşün Derneği kurucu üyesi.

"Biçilmiş Kaftan" Ismarlama Eğitim Programı
“Biçilmiş Kaftan” Ismarlama Eğitim Programı, sizlerin belirlediği ihtiyaçlar doğrultusunda bizimle birlikte tasarlanan ve planlanan özelleştirilmiş bir kapasite güçlendirme desteği.