
Sosyal medya günümüzde iletişim en yoğun olarak sürdürüldüğü mecra. Türkiye’de bir internet kullanıcısı günde ortalama 3 saate yakın zamanının sosyal medya platformlarında geçiriyor. Sosyal medya platformlarına olan bu ilgi sivil toplum örgütlerinin hedef kitleleriyle iletişim kurmaları, farkındalık yaratmaları ve yaratmak istedikleri değişim için kampanya yürütmeleri için uygun bir ortam sunuyor. Sivil toplum örgütlerinin hedeflerine ulaşmak için güçlü bir sosyal medya iletişimi sürdürmeleri giderek daha fazla önem kazanıyor.
Peki, sivil toplum örgütleri sosyal medyayı nasıl etkin olarak kullanabilir? İçeriklerin sosyal medya iletişimindeki önemi nedir? Popüler sosyal medya platformlarının özellikleri ve bu platformlarda etkili olmanın yolları nelerdir? Çalışma alanımızda bir etki yaratmak için sosyal medya kullanıcıları ile nasıl etkileşime gireceğiz; onları nasıl işimizin bir parçası yapacağız; hangi araçları kullanacağız?
İşte bu soruların cevaplarını aradığımız Dijital İçerik ve Sosyal Medya eğitimi sivil toplum örgütlerinin dijital görünürlüklerini arttırmak için ihtiyaç duydukları bilgi ve becerileri aktarmayı amaçlıyor.
- Geleneksel içerikler ile dijital içerikleri karşılaştırarak dijital içerik kavramını ve nitelikli bir dijital içeriğin özelliklerini,
- Dijital için metin yazımı, grafik, video ve podcast üretim süreçlerini;
- Sosyal medya ve onunla ilişkili #hashtag, etkileşim, erişim, filtre balonu, yankı odası kavramlarını;
- Facebook, Instagram, Twitter, TikTok, YouTube, Linkedin ve Pinterest gibi popüler sosyal medya platformlarının özelliklerini;
- Hangi amaçlarla hangi sosyal medya mecrası kullanılabilir,
- Sosyal medyada topluluk ve ağ oluşturmak için yapılması gerekenleri,
- Arama motoru optimizasyonunun yanında sosyal medya mecralarına uygun içerikleri hazırlanması
- Sosyal medya yönetiminin önemli bir parçası olan ölçümlemenin nasıl yapılır,
Yüz yüze yapılacak “303-Dijital İçerik ve Sosyal Medya” dersi için 3 gün ayırmanız yeterli. Bu yüz yüze eğitim 08-09-10 Eylül 2022 tarihleri arasında gerçekleşecek.
Eğer “303-Dijital İçerik ve Sosyal Medya”ya sadece çevrim içi katılmaya karar verdiyseniz, güzel haber! belirlenmiş herhangi bir başlama ve bitiş tarihi yok. Kendi belirlediğiniz zaman başlayıp, kendi belirlediğiniz hızda tamamlayabilirsiniz. Bizim size önerimiz günde 2 saatinizi ayırmanız ve 3 günde tüm programı bitirmeniz.“303-Dijital İçerik ve Sosyal Medya” içerisinde yer alan video içerikler 3 saat; okuma materyalleri ise 3 saat sürüyor. Yani tüm içeriklerin toplam süresi 6 saat.
1. GÜN/8 Eylül 2022 Perşembe
10:00 - 11:00 Açılış, günlük programın tanıtımı, geçmiş bölümün özeti
11:00 - 11:20 Ara
11:20 - 12:30 Etkileşim Odaklı Sosyal Medya İletişimi ve İçerik Örnekleri
12:30 - 13:30 Öğle Yemeği
13:30 - 14:30 Hedef Kitleyi İkna Etmek
14:30 - 14:50 Ara
14:50 - 16:20 Dijitalde Metin Yazma Atölyesi ve Değerlendirmesi
16:20 - 16:40 Ara
16:40 - 17:15 Günlük Değerlendirme
2. GÜN 9 Eylül 2022, Cuma
10:00 - 10:20 Dün Ne Yaptık?
10:20 - 11:30 Sosyal Medyada Ölçümleme
11:30 - 11:50 Ara
11:50 - 12:30 Sosyal Medya İçerik Planı
12:30 - 13:30 Öğle Yemeği
13:30 - 14:20 Sosyal Medyada Görsel Tasarım İlkeleri
14:20 - 14:40 Ara
14:40 - 15:40 Görsel Tasarım Araçları
15:40 - 16:00 Ara
16:00 - 17:10 Video Kurgu Araçları
17:10 - 17:30 Günlük Değerlendirme
3. GÜN 10 Eylül 2022, Cumartesi
10:00 - 10:20 Dün Ne Yaptık?
10:20 - 11:20 İnternette Tanıtım ve Reklam
11:20 - 11:40 Ara
11:40 - 12:40 Sosyal Medya Reklamcılığı (Facebook-Instagram)
12:40 - 13:30 Öğle Yemeği
13:30 - 14:30 Google Adwords
14:40 - 15:00 Ara
15:00 - 17:00. Reklam Atölyesi
17:00 - 17:30. Genel Değerlendirme ve Kapanış
Ankara

ODTÜ Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü’nde lisans, Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde Radyo TV Sinema Bölümü’nde yüksek lisans yaptı. 7 yıl bilişim şirketlerinde kurumsal hayatı tecrübe ettikten sonra, 2006 yılında Kamra Interactive adlı dijital ajansı kurdu. 100'den fazla kurum ile dijital pazarlama, içerik pazarlama ve sosyal medya alanında, kampanya tasarımı ve yönetim, hesap yönetimi ve içerik geliştirme projeleri gerçekleştirdi. Halen sivil toplum ve sosyal sorumluluk projelerinde içerik üreticisi ve danışman olarak çalışıyor. Dijital İletişim ve Yönetişim, Sosyal medya, Dijital Okuryazarlık, Dijital Güvenlik ve Sosyal Girişimcilik alanlarında eğitimler veriyor. Kurucularından olduğu Dijital Düşün Derneği’nin Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini sürdürüyor.

Kırıkkale Üniversitesi Kamu Yönetimi Bölümü’nde lisans, ODTÜ Sosyoloji Bölümü’nde yüksek lisans eğitimini tamamladı. 2009-2020 yılları arasında STGM'nin iletişim biriminde çalıştı; asistanlık, koordinatörlük görevlerini yürüttükten sonra STGM Dijital İşler bölümünü yürütmeye başladı; dijital güçlendirme eğitimlerini tasarladı ve sürdürdü. TechSoup Türkiye Yazılım Bağış Programı'nda çalıştı. Dijital iletişim, uzaktan eğitim, dijital savunuculuk, dijital güçlendirme konularında pek çok STÖ ve kuruluşla eğitmen, uzman, danışman ve içerik geliştiricisi olarak çalışmayı sürdürüyor. Dijital Düşün Derneği kurucu üyesi.

"Biçilmiş Kaftan" Ismarlama Eğitim Programı
“Biçilmiş Kaftan” Ismarlama Eğitim Programı, sizlerin belirlediği ihtiyaçlar doğrultusunda bizimle birlikte tasarlanan ve planlanan özelleştirilmiş bir kapasite güçlendirme desteği.